Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted by on sie 16, 2015 in gimnazjum, młodzież |

Podręczniki do nauki języka polskiego

Każda księgarnia stacjonarna czy księgarnia internetowa posiada w swojej ofercie podręczniki szkolne do nauki języka polskiego. Jest to przedmiot, którego elementy występują na egzaminie kończącym każdy etap szkolny, dlatego wybór wydawnictwa musi być przemyślany. Bez względu na to czy chodzi o podręczniki do szkoły podstawowej, podręczniki do gimnazjum czy liceum nauczyciel powinien kierować się kilkoma czynnikami, dzięki którym wybór może okazać się trafny.

Jak wybrać dobry podręcznik?

Podręczniki do nauki języka polskiego


Autor zdjęcia: BCcampus_News

W księgarniach można dostać podręczniki szkolne, które różnią się od siebie nie tylko kwestią merytoryczną, ale także metodyczną. Różnica będzie dotyczyła również oprawy graficznej, dodatkowych elementów np. ćwiczeń czy ceny, ponieważ na rynku dostępne są nie tylko drogie wydawnictwa, ale także tanie podręczniki (szczegóły można znaleźć pod tym adresem: http://www.taniaksiazka.pl/podreczniki-c-313.html). Droższe wydawnictwa bardzo często wzbogacają swoją ofertę o dodatkowe elementy np. płyty CD.

Każdy podręcznik musi być zatwierdzony przez ministerstwo, ale ważne jest zaopiniowanie danego wydawnictwa przez grupę nauczycieli uczących. Treści zawarte w podręczniku muszą odnosić się nie tylko do programu nauczania języka polskiego, ale przede wszystkim do wymagań podstawy programowej. Nauczyciel decydując się na dane wydawnictwo powinien brać pod uwagę aktualne potrzeby, możliwości i umiejętności swoich podopiecznych np. podręczniki do gimnazjum (więcej informacji tutaj: http://www.taniaksiazka.pl/podreczniki-gimnazjum-c-313_1040.html) powinny w swojej konstrukcji zawierać przykładowe ćwiczenia, które mogą znaleźć się na egzaminie. Niestety bardzo często jest tak, że dopiero po kilku miesiącach trwania roku szkolnego możliwe jest określenie, jakie są wady i zalety podręcznika.

Najważniejsze jest określenie, jaki jest główny cel podręcznika czy chodzi o przygotowanie do matury czy praca z uczniami, którzy do egzaminu nie będą podchodzili. Jeśli nauczycielowi zależy na przygotowaniu do egzaminu to powinien wybrać podręcznik z dodatkowymi zadaniami czy pytaniami kontrolnymi. Ważna jest również łatwość korzystania z podręcznika np. wyróżnienie najważniejszych treści, równowaga pomiędzy treścią, a elementami graficznymi.